środa, 21 listopada 2012

Ciasto bananowe z figami

Gdy zobaczyłam, że z kuchni zaczynają znikać banany, musiałam zacząć szybko działać... Co by tu zrobić z bananami? Hmmm... Myślałam o naleśnikach, ale było już po obiedzie, więc na to troszkę za późno... A może by tak bananowiec? Zanim doszło co do czego zostały mi 2 banany :/ Nie zraziłam się jednak, zawzięłam się, zakasałam rękawy i przystąpiłam do przyrządzania ciasta (przepis zaczerpnęłam z bloga NaZapiecku i trochę zmieniłam). Zrobienie takiego ciasta nie jest wcale ani czaso-, ani pracochłonne, naprawdę :) Więcej czasu zajęło mi krojenie klejących się do noża fig niż przygotowanie pozostałej części ciasta ;) Dlatego też najlepiej figami zająć się wcześniej.

bananowiec

Składniki:
  • 3-4 dojrzałe banany
  • 3 figi suszone
  • 1-2 jajka
  • 300 g mąki pszennej pełnoziarnistej (1,5 szklanki)
  • 100 g cukru (0,5 szklanki)
  • 100 g miękkiego masła/margaryny
  • 100 g jogurtu naturalnego
  • 2-3 łyżki płatków żytnich (lubię takie dodatki do chrupania w cieście. Doskonale nadadzą się też orzechy)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka cynamonu (ale bez też jest smaczne :) Jeśli akurat nie masz, to może być przyprawa do piernika)

Przygotowanie:
  1. Obrane banany rozgnieść widelcem. Figi pokroić na kawałeczki (wielkości małych rodzynek) i dodać do bananów. Następnie do miski dodać jajka, cukier, masło/margarynę i wszystko wymieszać (można ręcznie, bez użycia miksera).
  2. W drugiej misce połączyć mąkę z proszkiem do pieczenia, sodą, cynamonem i płatkami żytnimi. Potem wsypać jej zawartość do miski z "mokrymi" składnikami i wszystko wymieszać.
  3. Jak masa będzie już gęsta, to połączyć ją z jogurtem naturalnym.
  4. Masę przelać do formy tzw. "keksówki" (lub do pieczenia chleba, jak w moim przypadku ;)) wyłożonej papierem do pieczenia, a następnie wstawić do piekarnika rozgrzanego do temperatury 170 stopni i piec przez około 1 godzinę.


Smacznego!




4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Dzięki, tak też smakuje :) Polecam!

      Usuń
  2. upiekłam, bardzo dobre ciasto.
    a przy okazji wesołych świąt
    pozdrawia Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spóźnione dziękuję :) Cieszę się, że smakowało :) Wszystkiego dobrego i wielu ciekawych doświadczeń kulinarnych. Pozdrawiam.

      Usuń

Witaj,

bardzo mi miło gościć Ciebie na moim blogu. Jeśli komentujesz jako gość "Anonimowy", to oprócz komentarza pozostaw, proszę, swoje imię lub nick.

Dziękuję za opinię i pozdrawiam!
Zaglądaj do mnie częściej :)

Blogger Gadgets