wtorek, 5 marca 2013

Sos czosnkowo-porowy

Najczęściej przygotowuję go do obiadu :) Zawsze na bazie jogurtu naturalnego. W domu wszyscy za nim przepadają. Co najważniejsze - sos czosnkowy jest bardzo prosty w przygotowaniu i w razie potrzeby można w krótkim czasie przygotować go więcej. Tutaj prezentuję go w wersji z dodatkiem posiekanego pora. Moja mama ostatnio przyznała, że w tej wersji jest najsmaczniejszy:) 


Jeśli jednak nie macie akurat pora w swojej kuchni, to nie ma się czym przejmować - z samym czosnkiem sos również będzie pyszny. Ale dla porównania polecam spróbować Wam obu wersji sosu :)


Składniki na sos:
  • 400 ml jogurtu naturalnego (gęstego lub rzadkiego - w zależności od tego, jaki efekt chcemy uzyskać)
  • 1-2 łyżki majonezu
  • 2-4 ząbki czosnku
  • kilka centymetrów białej części pora
  • odrobina drobno posiekanej natki pietruszki (może być suszona)
  • pieprz
Można jeszcze ewentualnie dodać odrobinę soli - ja nie dodawałam, ponieważ majonez jest już słony i taki smak sosu mi odpowiadał.


Przygotowanie sosu:
  1. Czosnek obrać, umyć, osuszyć, odkroić niepotrzebną końcówkę, a następnie rozgnieść i drobno posiekać.
  2. Odciąć kawałek pora od większej części, umyć, osuszyć, naciąć kilkakrotnie wzdłuż tworząc wąskie paski, a następnie pokroić na drobne kawałki.
  3. Do miseczki wlać jogurt naturalny, dodać majonez, czosnek, pora, pieprz i pietruszkę. Dokładnie wymieszać*.
* Koniecznie spróbować czy taki smak nam odpowiada - w razie potrzeby (każdy ma inne upodobania) dodać więcej któregoś ze składników.


Taki sos nada się idealnie do:
- kanapek,
- dań z ryżem, 
- sałatek,
- kurczaka,
- placków,
- pizzy,
- zapiekanek, tostów,
- warzyw gotowanych na parze lub duszonych na patelni,
- frytek, pieczonych ziemniaczków,
- chipsów itp.



Przepisy na moim blogu z wykorzystaniem sosu czosnkowego:

placuszki z cukinii (sos w wersji light - z 2 łyżeczkami majonezu)



Smacznego!

4 komentarze:

  1. dwa moje ulubione smaki czosnek i por:) świetny jak dla mnie pomysł na sos:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:) Sos czosnkowy to u mnie taki uniwersalny sos na zimno... a co najważniejsze - smaczny, zdrowy, prosty i szybki w przygotowaniu;) Jego składniki to absolutny must have w kuchni;) Pora wprost uwielbiam, o czym często zdarza mi się wspominać na blogu;)
      A jak ktoś jest na diecie, to może ująć sobie majonezu. Ja go dodaję, ponieważ uważam, że z nim sos jest smaczniejszy, bardziej kremowy i delikatniejszy w smaku... Poza tym niewielka jego ilość od czasu do czasu nie zaszkodzi:)

      Usuń
  2. Sos czosnkowy jest super :) pasuje do wielu dań :) Robiłam czosnkowy z ziołami, czosnkowy z chili... ale nigdy nie użyłam pora ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą! To wielozadaniowy sos! :D I jest smaczny na wiele sposobów:) Hihi, a przepis to efekt mojego uwielbienia dla pora;)

      Usuń

Witaj,

bardzo mi miło gościć Ciebie na moim blogu. Jeśli komentujesz jako gość "Anonimowy", to oprócz komentarza pozostaw, proszę, swoje imię lub nick.

Dziękuję za opinię i pozdrawiam!
Zaglądaj do mnie częściej :)

Blogger Gadgets