sobota, 2 lutego 2013

Schab duszony z grzybami, ziemniakami i cebulą

Hmm, chyba jeszcze spałam, gdy wyciągałam mięso z zamrażarki ;) Miały to być piersi z kurczaka, ale okazało się, że wyciągnęłam plastry mięsa wieprzowego. No cóż, jak już się zaczęło rozmrażać, to musiałam coś wymyślić. Jak dobrze, że miałam pod ręką książkę "Kuchnia domowa - gotowanie krok po kroku", którą wygrałam w konkursie zorganizowanym na blogu A dupa rośnie :) Znalazłam kilka przepisów na danie obiadowe z wieprzowiną, ale po rodzinnej burzy mózgów postanowiłam przygotować danie jednogarnkowe "Potrawa "wszystko w jednym" z kotletami". I takim oto sposobem wyszedł nam całkiem ciekawy obiad :)


kotlety wieprzowe schabowe duszone z grzybami cebulką i ziemniakami

Składniki:
(na danie obiadowe dla 4-5 osób)
  • kotlety schabowe (4-5 porcji)
  • 750 ml bulionu na kostce
  • 100 ml śmietanki 18% do zup i sosów
  • 900 g obranych ziemniaków
  • 3 cebule
  • grzyby suszone (mieszanka - maślaki, borowiki, podgrzybki, koźlaki)
  • oliwa do smażenia kotletów
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 2 łyżki mąki pszennej do zagęszczenia sosu
  • 2 łyżki suszonego tymianku (ewentualnie świeżo posiekany)
  • sól
  • pieprz

Przygotowanie:
  1. Ziemniaki i cebulę obrać, opłukać w wodzie i pokroić w plastry.
  2. Kotlety lekko rozbić dłonią, a następnie smażyć je na średnim ogniu po 3-4 minuty z każdej strony. Położyć na talerzu, posypać solą i pieprzem. Na niewielkiej ilości tłuszczu pozostałej na patelni po smażeniu kotletów zeszklić cebulę (można też pominąć ten etap i cebulę wrzucić do garnka dopiero razem z pozostałymi składnikami - patrz punkt 3).
  3. Do garnka włożyć kotlety, ziemniaki, cebulę oraz suszone grzyby, wlać bulion zmieszany ze śmietaną i sosem sojowym. Całość gotować pod przykryciem przez około 20 minut (aż ziemniaki będą miękkie). W niewielkiej ilości wody (około 1/2 szklanki) rozrobić mąkę - tak, by nie było żadnych grudek, a następnie wlać do garnka i przez chwilę mieszać, by sos został jednolicie zagęszczony. Dodać tymianek, lekko zamieszać i gotować jeszcze przez kilka minut na małym ogniu.
Taka potrawa bardzo dobrze komponuje się z kiszonymi ogórkami :)
Ciekawy smak można uzyskać dodając do potrawy ok. 200 ml białego wytrawnego wina (wtedy będzie trzeba odpowiednio zmniejszyć ilość bulionu).



Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj,

bardzo mi miło gościć Ciebie na moim blogu. Jeśli komentujesz jako gość "Anonimowy", to oprócz komentarza pozostaw, proszę, swoje imię lub nick.

Dziękuję za opinię i pozdrawiam!
Zaglądaj do mnie częściej :)

Blogger Gadgets