piątek, 1 lutego 2013

Szybki sos à la tatarski do obiadu i nie tylko

Na piątkowym obiedzie miał się pojawić smażony dorsz z ryżem. Często do takiego zestawienia jadamy ryż z jogurtowym sosem czosnkowym, ale dzisiaj postanowiłam zrobić nieco inny sos. Z tego, co wiem, sos tatarski przygotowuje się z marynowanymi grzybkami, ale takowych akurat nie miałam, poza tym nie pasowały do mojej koncepcji ;)

sos tatarski sos z ogórkami kiszonymi porem do ryżu

Taki sos przygotowany z gęstym jogurtem możemy podawać jako dip, a z jogurtem o rzadszej konsystencji jako smaczny sos do obiadu (do różnego rodzaju kotletów i ryb smażonych czy przyrządzanych na parze).



Składniki:
  • 400 g jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki majonezu
  • 2 średniej wielkości ogórki kiszone
  • ok. 5 cm białej części pora (miałam akurat pora o dość grubej średnicy, więc jeśli macie drobniejszy egzemplarz, to trzeba posiekać stosownie więcej) - ewentualnie może być szczypiorek
  • koperek (suszony lub świeży)
  • natka pietruszki (suszona lub świeża)
  • pieprz

Bez soli, ponieważ moim zdaniem jest w tym składzie niepotrzebna :) Ogórki i majonez są słone wystarczająco. Chyba, że ktoś lubi bardzo słone.


Przygotowanie:
  1. Pora drobno posiekać, ogórki pokroić w kosteczkę i wrzucić do miseczki.
  2. Do naczynia z posiekanymi składnikami dodać jogurt naturalny i majonez. Następnie dosypać trochę posiekanego koperku i natki pietruszki (wedle uznania) i doprawić pieprzem.
Prawda, że przygotowanie nie zajmuje wiele czasu? :)



A wszystko przez to, że w mojej rodzinie nie lubimy suchego ryżu do obiadu :)))

Smacznego!


P.S. Uważajcie na paluszki podczas używania noża! 
Nigdy nie wiadomo, na kogo padnie! I na którego palca! 
Dziś padło na mnie ;) Ucierpiał lewy wskazujący. Nawet nie wiem, kiedy to się stało :( Prawdopodobnie wtedy, gdy zrzucałam kawałeczki pora z ostrza... Chwilę później podczas krojenia ogórka zastanawiałam się, dlaczego tak szczypie ;) a tu taka niespodzianka...
Dobrze, że to draśnięcie ;) mam jednak na lewej ręce, ponieważ czeka mnie jeszcze rysowanie - w przypadku prawej dłoni musiałabym to sobie odpuścić.

2 komentarze:

  1. też nie lubię suchego ryżu, zazwyczaj traktuję go też sosem albo masełkiem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Z masełkiem, sosem na gorąco albo z soczystą surówką/sałatką również smakuje dobrze, ale sam ryż, bez niczego - w żadnym wypadku! Nie przejdzie przez gardło ;)

      Usuń

Witaj,

bardzo mi miło gościć Ciebie na moim blogu. Jeśli komentujesz jako gość "Anonimowy", to oprócz komentarza pozostaw, proszę, swoje imię lub nick.

Dziękuję za opinię i pozdrawiam!
Zaglądaj do mnie częściej :)

Blogger Gadgets